صفحه اصلی / تغذیه / تغذیه مناسب در فصل تابستان

تغذیه مناسب در فصل تابستان

تغذیه مناسب در فصل تابستانتغذیه

تابستان فصل میوه های تابستانی و آبدار است که خوردن آنها بسیار توصیه شده است. خوردن میوه ها و سبزیجات و غذاهای گیاهی بسیار برای تابستان مفید است.

غذاهای گوشتی برای تابستان اصلا مفید نیستند و بدن بیش از هر چیزی در این فصل به میوه ها و سبزیجات آبدار نیاز دارد که آب از دست رفته به دلیل گرمای زیاد را در این فصل را تامین کند. با تغذیه مناسب در فصل تابستان در نیک صالحی آشنا شوید.

آشنایی با تغذیه مناسب در فصل تابستان

یک متخصص تغذیه با اشاره به افزایش نیاز به مایعات در فصل تابستان گفت: بدن انسان در فصول مختلف به
نوع خاصی از تغذیه نیاز دارد تا سلامتی بدن حفظ شود.
دکتر احمد درستی توصیه کرد: هر روز از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در حد مناسب استفاده کنید که حداقل شامل
۱ واحد میوه پیش از ظهر و ۲ واحد عصر باشد.

تغذیه مناسب در فصل تابستان

آشنایی با تغذیه مناسب در فصل تابستان

هر واحد میوه می تواند به طور مثال شامل ۲ عدد سیب گلاب متوسط یا ۴ زردآلو یا ۱ برش
۴۰۰ گرمی هندوانه و یا ۳۰۰ گرم طالبی باشد.
وی در ادامه تشریح کرد: بهتر است در بین میوه‌ها انواع آبدار مثل هندوانه، خربزه و طالبی را بیشتر انتخاب
کنند و همراه ناهار و شام نیز حداقل یک پیش دستی کوچک سالاد مصرف شود.
درستی تاکید کرد: بهتر است افراد در انتخاب سبزیجات از سبزی‌هایی که در مقدار وزن و حجم مشابه دارای آب
فراوان تری هستند، استفاده کنند.

بررسی تغذیه مناسب در فصل تابستان

به طور مثال کاهو (٩۶ درصد آب)، کرفس (٩۵ درصد آب)، بروکلی (٩١ درصد آب)، کلم خام (٩٢ درصد آب)،
هویج خام (٨٨ درصد آب) و خیار (٩۵ درصد آب)از جمله این مواد هستند.
این متخصص، مصرف مواد غذایی که دارای ویتامین‌های B و C، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها را برای بدن در فصل تابستان
مفید دانست و افزود: غذاهای حاوی این مواد به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

تغذیه مناسب در فصل تابستان

تغذیه مناسب در فصل تابستان

نان سبوس دار، سبزیجات تازه و رنگی، میوه‌های مختلف نمونه‌هایی از این مواد غذایی هستند.
وی به افراد توصیه کرد: در فصل تابستان از غذاهایی که انرژی بالایی دارند و در طب سنتی به عنوان
طبع گرم معروفند (مانند خرما و شیرینی‌ها و مغزدانه های گیاهی) کمتر استفاده کنید و درعوض از غذاهای با طبع
سرد از قبیل سبزیجات و بسیاری از میوه‌جات، بیشتر استفاده کنید.
دکتر درستی مصرف آب فراوان را بسیار ضروری دانست و افزود: مصرف هر چه بیشتر آب از گرمازدگی و کم
آبی بدن جلوگیری می‌کند.
به گفته این متخصص تغذیه، استفاده از لبنیات و بخصوص شیر و ماست و دوغ در حد مناسب (۳ لیوان
در روز) به تناسب تغذیه در این فصل کمک می‌کند.

ایسنا _ سلامت

تاریخ بروزرسانی : 2019-08-17 / گردآوری : /




منبع

این مطالب را نیز ببینید!

نوشیدنی مناسب قبل و بعد ورزش

نوشیدنی مناسب قبل و بعد ورزش

در طول تمرینات ورزشی و بعد از آن، چه بخوریم تا تحمل عضلانی خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *